رونمایی از نماد بزرگ‌ترین مگا کشتی کروز دوستدار محیط زیست جهان

رونمایی از نماد بزرگ‌ترین مگا کشتی کروز دوستدار محیط زیست جهان

طی مراسمی از نماد بزرگ‌ترین مگا‌ کشتی ۳/۱ میلیارد دلاری در حال ساخت دوستدار محیط زیست جهان با نام نماد دریا‌ها (Icon of the Seas) که ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار نفر را دارد، رونمایی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ این کشتی که ساخت آن به سفارش شرکت رویال کاربین از سال ۲۰۲۱ توسط کشتی‌ساز فنلاندی Meyer Turku آغاز شده می‌تواند حدود ۱۰ هزار نفر شامل ۷ هزار و ۶۰۰ مسافر و ۲ هزار و ۳۵۰ خدمه را در یک سفر حمل کند.

این کشتی با وزن ۲۵۰ هزار تن با هزینه ساخت بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بزرگ‌ترین مگا کشتی دوستدار محیط زیست جهان به شمار می‌رود که از گاز طبیعی و فناوری پیلِ سوختی استفاده می‌کند.

امکانات و تجهیزات به کار رفته در این کشتی ۳۶۵ متری تاکنون در هیچ کشتی کروزی استفاده نشده است. برای مثال می‌توان از بزرگ‌ترین آبشار، پارک آبی، ۴۰ رستوران بزرگ غذاخوری، هفت استخر شنا، مراکز آموزش شنا و مربیان غواصی متبحر نام برد.

مایکل بیلی مدیر‌عامل شرکت رویال کاربین اینترنشنال در زمینه ساخت این کشتی گفت: “این کشتی بزرگ‌ترین کروز جهان با پیشرفته‌ترین فناوری در دست ساخت است که در اکتبر سال ۲۰۲۳ تحویل خواهد شد و بلافاصله حمل مسافر توسط آن آغاز می‌شود.